Thursday, January 20, 2011

Gua lu Ajaib la

Tersebutlah sebuah kisah satu hari,Pak Mat Tempe bersama isteri dan anak tercinta keluar dari kampungnya yang terletak nun jauh di pedalaman.Hajat dihati mahu pergi bersiar-siar.

Setelah 2 jam pejalanan,tibalah mereka di pusat bandar yang penuh sibuk.Akibat terlalu lama rarely mereka tidak ke bandar,gaya mereka sudah seperti rusa masuk ke kampung.Macam jakun la maksudnya...

Dengan ghairahnya,mereka berjalan dan terus berjalan sehingga sampai di sebuah bangunan yang tersegam indah.

"Tak pernah aku melihat rumah sebesar ini di kampungku,siap kembar lagi tu",Pak Mat Tempe bermonolog.

"Abah,ni bangunan apa ni??besar sungguh.Mengapa ramai orang keluar dan masuk",anaknya bertanya sambil menggaru kepala yang memang gatal.

"Barangkali,ada kenduri kawin disitu",fikir isterinya.Mungkin menyangka ianya rumah seperti Pak Mat Tempe.

"Kalau begitu,ayuhlah kita ke sana,lihat apa yang ada,untung-untung makan free kita hari ni",tambah Pak Mat dengan penuh yakin.

Dengan langkah seribu kurang satu,mereka masuk ke bangunan tersebut dengan penuh kehairanan.Pelik sungguh mereka sehingga masing-masing diam sejuta kata,sambil memerhati keadaan sekeliling yang sungguh alien bagi mereka.

Dari satu sudut,Pak Mat memerhati seorang wanita cina tua berjalan terkedek-kedek menghala ke sebuah pintu.Kemudian,pintu itu terbuka dengan sendirinya,lalu wanita tua itu pun masuklah ke dalamnya.Setelah itu,pintu itupun tertutup semula.Pak Mat Tempe terus memerhatikan dengan penuh asyik memikirkan apa yang akan berlaku seterusnya.

            **********************

'bink....'Tiba-tiba,pintu itu terbuka.Lantas Pak Mat Tempe jatuh terjelepuk sambil menyapu-nyapu matanya yang sememangnya rabun.Anaknya yang berada tidak jauh darinya terus berlari mendapatkan Pak Mat.Kehairanan.Seorang amoi a.k.a wanita cina yang muda dan seksi keluar dari pintu tersebut.

"Abah,tiada angin,tiada ribut,macam mana boleh jatuh??",anaknya tanya kehairanan.

"Nak,panggil mak kau,suruh dia masuk dalam gua ajaib itu",bisik Pak Mat pada anaknya sambil menunjuk ke arah pintu yang diperhatikannya.Pintu lif yang diperhatikan selama ini disangkanya gua ajaib yang bisa menukarkan wanita tua kepada wanita muda yang seksi.Hahahahaha...cian Pak Mat.

Anaknya yang masih kebingungan tidak faham dengan kehendak ayahnya sekali lagi menggaru kepala yang memang gatal dek kutu dengan kadar speed yang lebih laju.

Ni bukan gua ajaib beb.Gambar h i a s a n je.



nota keyboard:cerita ini tiada kena mengena dengan yang belum mati atau pun yang dah tak hidup.Jangan jadi katak bawak peti ais ok.=)


  


No comments: