Thursday, January 20, 2011

Cetusan memori


kenangan itu,memori itu,
aku simpan
terkunci dalam peti semalam,
kerana
semalam tidak akan hadir
bertemu hari ini

telah ku kambus seribu rasa
bersama bunga yang masih mekar
biar bunga itu 
tidak bisa dipetik lagi

kau mengerti
antara kita berdua
pasti ada yang ketiga
usah berdalih
mengata tidak
"ahhh...aku bisa menjaga"
itulah bisikan yang ketiga

andai malam
kau termimpi-mimpi
andai siang
kau terbayang-bayang
alunan suara
kau terngiang-ngiang
membuahkan rindu
menambahkan sayang
itukah menjaga??

aku takut
aku resah dalam gelisah
andai diri ini hilang
hanyut dalam lautan semalam
dalam kembara
mencari redhaNya
redhakah Dia??
Sang Pencipta

aku lelah menunggu
apa yang tidak pasti
terus dalam kesamaran
meninggalkan persoalan


sampai kapan???
lima tahun??enam tahun??
atau selamanya??
kamu ingin membiarkan
titik hitam itu
merajai 
kau dan aku
pertunangan itu
belum bisa memberi yang halal

bukan sengaja
kuputuskan semua ini
bukan hilang kesabaran
bukan hilang kepercayaan
tetapi
aku yakin
kau tidak bisa menjaganya
kerna 'saat' itu masih jauh
dipetik menjadi
bidadarimu
aku menunggu yang halal

tika ini 
biarkan
memori itu
terus terkunci 
dalam peti semalam
rasa itu
terus terkambus
bersama bunga mekar

tiba detik nanti
andai benar 
terciptanya aku
dari rusuk kirimu
kan ku biar kau
 membuka
kunci peti semalam
menghurai 
rasa yang terkambus
bunga mekar itu
adalah
bidadari milikmu

Ya Rabb
insan kerdil ini
hanya ingin mencari redhaMu
noda hati ini
titik hitam ini
hanya Kau bisa memadam
keampunanMu kudambakan




nota keyboard: jangan tunang lama2 beb..

1 comment:

Anonymous said...

emmm.....terasa plak